Březen 2008

Zoo Tycoon 2: African Adventure >> Seznam Zvířat

26. března 2008 v 16:54 | Mich@l |  Zoo Tycoon 2
Hrabáč (Orycteropus afer)
hrabáč

Hrabáče (africky "pozemské prase") lze nalézt na většině území Afriky, od jižní části Egypta až k mysu Dobré naděje. Je to noční zvíře žijící v norách, krmící se mravenci, termity a dalším hmyzem. Při kopání nory používá hrabáč svůj otylý ocas k odhazování hlíny. Má klenutý hřbet, trubkovitý rypák a velké svislé uši. Jeho drápy, speciálně zformované k hrabání, používá k vylamování tvrdé hlíny termitích hnízd a potom je svým lepkavým jazykem sní.




Buvol africký (Syncerus caffer)
buvol

Buvol africký je velký divoký tur obydlující jižní a střední Afriku. žije ve stádech a je to přežvýkavec se stálými parohy, které tvoří pevnou helmu nazývanou "boss" přes jeho čelo. Buvol africký je považován za nejvíce nebezpečného ze všech afrických velkých druhů.






Želva ostruhatá (Geochelone sulcata)
želva

Želva ostruhatá je největší pevninskou želvou na africkém kontinentu. Živí se travinami a je závislá na dužnatých rostlinách pro jejich vodní zásobu. Protože želva ostruhatá tak roste, je také třeba jídlo s velkým obsahem vápníku. Želva ostruhatá je velmi odolná a agresivní, samci se často pokouší převrátit se navzájem. Pokud je horko, želva ostruhatá žije v norách v blátě, aby se vyhnula dehydrataci, a po chladné noci se někdy ráno sluní za slunečního svitu, aby se zahřála.




Magot (Macaca sylvanus)
magot

Magot není ve všem opice, nemá totiž ocas. Je to jediný makak pocházející z vnitřní oblastí Asie a v hojné míře se také vyskytuje v některých částech Severní Ameriky. V divočině žije magot ve společenstvech až 30 členů mezi vysokými cedry a dubinami v pohoří Atlas v Maroku a Alžírsku.






Bongo (Tragelaphus eurycerus)
bongo

Bongo je kaštanově zbarvená antilopa žijící v lesech střední a západní Afriky. Jako ostatní antilopy, bongo má výrazné svislé pruhy až dolů jako polevou pokapané pečivo. Jak samci tak i samice mají spirálovité parohy. Bongo přežívá stravou z kořenů, sladkých bramborů a výhonků. Jeho jazyk může omotat jídlo tak, že se snadno může krmit i z vysokých rostlin. Bongo je plachá zvíře, které utíká i když je jen málo vystrašené.




Karakal (Felis caracal)
karakal

Karakal (také známý jako perský rys) je dravec pocházející ze stepí a suchých, skalnatých kopců Afriky a Asie. Má červenohnědou srst, bílé břicho a střapce z černých vlasů vyčnívající z jeho uší. Jméno "karakal" znamená v turečtině "černé uši". Karakalové jsou velmi rychlí lovci, živící se hlodavci, malými antilopami a ptáky (dokonce i když odpočívají v korunách stromů).




Vlček etiopský (Canis simensis)
vlček

Vlček etiopský je jediným vlkem nalezeným v Africe, žije pouze na hrstce horských pastvin v Etiopii a Eritreji. Je to masožravec, zpravidla se živící hlodavci, buď si je vykopá z jejich doupat nebo je honí. Výjimečně vlci etiopští loví kooperativně, aby porazili větší zvíře jako je mladá antilopa.






Dželada (Theropithecus gelada)
dželada

Dželada je blízce příbuzný paviánovi, ale jeho nozdry jsou dále od jeho úst. Samec dželady má velmi zřetelnou pláštěnku z vlasů, které pokrývají hlavu a visí dolů ze zad. Dželada žije na horských pastvinách zejména v Etiopii. Přežívá z travin, kořenů, cibulek a příležitostně i hmyzu. Kvůli této omezené stravě stráví velkou část dne sháněním potravy. Dželady mají komplex sociální struktury a komunikují velkým množstvím zvuků, hmatovou komunikací a výrazem v obličeji.




Gerenuk (Litocranius walleri)
gerenuk

Gerenuk je blízce příbuzná s gazelou, ale oproti ní má podlouhlý krk, který jí dovolí jíst z korun stromů, které jsou několik stop vysoko. Někdy stojí na zadních nohách, aby se mohla krmit a při tom používá přední nohy ke strhnutí větví. Gerenuky žijí v malých skupinkách protože jsou pak přizpůsobivý predátorům a nemají žádnou specifickou dobu páření. Bývají často kořistí pro gepardy, leopardy, lvy a šakaly.




Mandril (Mandrillus sphinx)
mandril

Mandril je suchozemský pavián z tropického západu Afriky. Samec mandrila je pova žován za nejpestřejšího savce na zemi. Jeho čumák má velké kostnaté hrboly, které jsou pokryty podélnou žebrovou holou ků ží v živých barvách modré a červené. Mandril má svalnaté a tlusté tělo se silnými končetinami a obrovskými špičáky, které přidávají na jeho zuřivému výrazu.





Žirafa masajská (Giraffa camelopardalis tippelskirchi)
žirafa

Žirafa masajská je nejvyšší suchozemské zvíře. Všechny žirafy mají krátkou hustou srst se složitým vzorkem tmavých fleků v barvách od žluté až ke kaštanově hnědou. Toto zbarvení pomáhá žirafám se ukrýt mezi stromy a listy a dělá je těžko spatřitelné vůči predátorům. I když žádné dvě žirafy nemají úplně stejný vzorek, některé vzorky jsou tak běžné a zřetelné, že zoologové identifikovali několik druhů žiraf, včetně masajské, díky nim. Žirafa masajská má fleky se zubatým obrysem.




Varan nilský (Varanus niloticus)
varan

Varan nilský se řadí mezi největší ještěry na světě a žije blízko řek a toků v subsaharské Africe. Má útočnou povahu a ohromnou fyzifckou sílu v čelistích, nohách a ocasu (který často používá jako zbraň). Varan nilský je masožravý a má sklon polykat kořist celou. Živí se kobylkami, brouky, ptáky, rybami, hlodavci a dokonce i jinými ještěry. Zatímco zejména obydlují zemi blízko vody, varani nilští jsou známy lezením na stromy, aby mohli sníst vejce z ptačích hnízd.




Hrošík liberijský (Choeropsis liberiensis)
hrošík

Hrošík liberijský je nejmenším členem hroší rodiny, váží pouze 350 až 550 liver oporit 8000 librovému hrochovi říčnímu. Kvůli ničení přirozeného prostředí lze hrošíka liberijského najít už jen v malé oblasti v západní Africe. Jsou to noční a samotářští tvorové, které je těžké sledovat v divočině. Jako všichni hroši tak i hrošíci liberijští jsou býložravci a živí se trávou, dužnatýmu rostlinami, spadlým ovocem a další nízou vegetací. Většina hrošíků liberijských v amerických zoo dnes pocházejí z jednoho hrošíka, kterého dostal prezident Calvin Coolidge v roce 1927.


Surikata (Suricata suricatta)
surikata

Surikata je malým členem rodiny, která obydluje suché otevřené oblasti a savany jižní Afriky. Surikaty jsou známy svým vzpřímeným postavením a vysoce společenským chovaním, podobně jako psouni stepní. Tato společenská zvířata žijí v koloních a kopají propracované podzemní nory. Surikaty se typicky postaví přímo na zadní nebo dokonce na prsty, aby zavětřily vítr a pátraly po útočících supech. Mají vynikající zrak a jsou schopni dělat nejméně deset druhů zvuků, včetně alarmového štěkání.



Hadilov písař (Sagittarius serpentarius)
Hyena žíhaná (Hyaena hyaena)
Nosorožec tuponosý (Ceratotherium simum)
Prase savanové (Phacochoerus africanus)
Pakůň hřívnatý (Connochaetes taurinus)
Medojed (Mellivora capensis)

Zoo Tycoon 2: Endangered Species >> Video

26. března 2008 v 16:39 | Mich@l |  Zoo Tycoon 2
Zoo Tycoon 2 Endangered Species Promo video
16.09.2005 | Velikost: 10,5 MB
Dvě minuty dlouhé veselé video představující skrze záběry z CG filmečků i ze hry datadisk Zoo Tycoon 2: Endangered Species, konkrétně některé z jeho hlavních prvků, na něž se mohou majitelé původní hry těšit.

Endangered Species - Demoverze ke stažení

26. března 2008 v 16:34 | Mich@l |  Zoo Tycoon 2 - Downloady
Zoo Tycoon 2 Endangered Species demoverze
25.10.2005 | Velikost: 230 MB
Ve vesměs přijatelné velikosti 230 MB vám předkládá mapu Tropical Rainforest z prostředí Jižní Asie, kterou lze zkusit ve dvou módech (Campaign, Freeform). Ke spuštění dema nepotřebujete původní hru, kterou u nás vydal Playman v češtině

Patche

26. března 2008 v 16:24 | Mich@l |  Zoo Tycoon 2
Zoo Tycoon 2 CZ patch
18.08.2005 | Velikost: 26,8 MB | Autor: Playman
Lokalizovaný patch, který vylepšuje hru (např. o zvířátko můžete přijít i při onemocnění), její výkonost a mnoho dalšího.

Zoo Tycoon 2 patch v22.03.00.0013
5.6.2006 | Velikost: 85,1 MB | Autor: Blue Fang Game
Souhrný patch pro všechny datadisky i původní hru, opravuje rendrovací problémy na grafických kartách NVidia, zvyšuje výkon na počítačích střední a vyšší třídy, v jednom ze scénářů African Adventure hra již nepožaduje adoptaci zvířete, které není k dispozici a tučňák císařský již není ve scénáři Foreign Zoo přiřazován do Severní Ameriky.

HW nároky

26. března 2008 v 16:23 | Mich@l |  Zoo Tycoon 2
Procesor:733 MHz nebo vyšší
Operační systém:Windows 98 SE/Me/2000/XP
Pamět:256 MB
Grafická karta:16 MB 3D DirectX9.0 nebo novější
Místo na disku:900 MB
CD-ROM:
4x CD-ROM mechanika
Ostatní:
Klávesnice a myš nebo jiné polohovatelné zařízení. Zvuková karta a reproduktory nebo sluchátka. Připojení k Internetu ke stáhnutí nových objektů.

Trainery na Zoo tycoon 2

26. března 2008 v 16:22 | Mich@l |  Zoo Tycoon 2

Trainery ..:::TaDy:::..


Demoverze ke stažení

26. března 2008 v 16:15 | Mich@l |  Zoo Tycoon 2
Demoverze Zoo Tycoon 2
17.11.2004 | Velikost: 125,7 MB | Autor: Blue Fang Games
V jediném scénáři, který hra obsahuje, budete mít za úkol adoptovat 4 druhy zvířat (tygra, velblouda, gazelu a páva) a udělat jim vyhovující výběh za pomoci několika objektů, které se nacházejí v plné verzi hry

Čeština

26. března 2008 v 8:22 | Mich@l |  Hospital Tycoon
Češtinu do hry najdete ..::: ZdE :::..

Video

26. března 2008 v 8:05 | Mich@l |  Hospital Tycoon

Další rezenze H. t.

26. března 2008 v 7:49 | Mich@l |  Hospital Tycoon
Hospital Tycoon, následovník Theme Hospital, titulu, který do žánru budovatelských strategií vnesl jiskru humoru, je taky vtipný. Legrační. Zábavný. A proto i jeho recenze bude vtipná, přímo třeskutě. Znáte třeba tenhle? Šli dva a prostřední upad'...

Ha ha ha ha ha... Jasně, už vám to taky došlo, co? Když byli dva, jak mohl být jeden prostřední, že jo? Tak kterej vlastně upad'? No v tom je ten fór. Geniální. Chvíli jsem si připadal jak Pipsy Meriweather. Kdo že to je? Kdybyste na Hospital Tycoon nekoukali až od třetí řady, budete jí znát líp než vlastní babičku. A taky doktora Steela, pana Slowpoka, doktorku Gasolinovou, Buddyho a další borce, který vám s bránicí provedou věci, že budete zírat. Kam se hrabe Ordinace v růžový zahradě: v Hospital Tycoonu můžete celou nemocnici sami postavit, postarat se, aby se každej chirurg zapletl aspoň s třema sestřičkama a každá uklízečka s dvěma recepčníma, aby se primář serval s psychiatrem a inspektor se neopařil kafem z automatu. Jo a taky sem tam někoho vyléčíte, k tomu totiž zařízení zvaný nemocnice slouží už někdy od praotce Čecha. Ha ha...

Mýdlová opera

Mno, tak aby vaše koutky nespadly až někam na dno Macochy, dáme si ještě jeden kameňák. Jdou dvě rajčata po silnici a jedno přejede auto. Jako auto rajče, ne naopak, rozumíme si? No a to druhý povídá, to se podržte: "S kečupem se nebavím!" Ha ha ha ha... No a když už jste se mi takhle pěkně rozparádili, tak si můžeme říct něco o tom, jak vlastně ta "počítačová telenovela" v Hospital Tycoonu funguje. To máte tak: v hlavní kampani postupně projdete tři série (každá v jiný nemocnici) a ve čtyřech misích, což jsou jako jednotlivý díly, budete plnit různý vtipný úkoly, třeba jako vyléčit deset pacientů. Nebo vyléčit dvacet pacientů. Nebo vyléčit třicet pacientů. Nebo... ale to už bych se opakoval. No a když vám to půjde aspoň o trochu líp než beachvolejbal Eskymákům, dočkáte se legrační hraný scénky. Jak to tak bejvá, doktoři si budou dělat různý naschvály, támhle se dva pohádají o přízeň sestřiček, tam zas jeden potřeštěnej opravář rozmlátí drahocenný přístroje. Řeknu vám jedno, dámy a pánové. Já jsem vtipnej člověk. Humor je v podstatě moje druhý jméno (první je Legrace a třetí Prča, ha ha ha), ale na scénáristy z Deep Red Games jsem krátkej. Ty jejich frky, z toho bych brečel. Už jenom ta úvodní animace: "Tak, tady máme recepci. Tady je ordinace, kde doktoři zjistí, co kterému pacientovi je. Tady je operační sál, kde chirurgové řeší akutní případy. A tady jsou záchodky. A všichni víme, k čemu takové záchodky slouží." Ha ha ha... dobrý, že jo? To by ani mě nenapadlo. Já vím, asi budete protestovat, že v těch animačkách maj' všechny postavy dohromady míň polygonů než prsa Lary Croft, ale vadí to snad, když tak roztomile hýkají simovštinou?

Budovatelské orgie

Hele, vy tam v první řadě, zeptejte se mě, jestli umím plavat. No tak, šup. "Umíte plavat?" No jasně že umím... hele, a teď se mě zeptejte, kde jsem se to naučil. "Kde co?" Kde jsem se to naučil! "A kde jste se to to... naučil?" Ve vodě! Ha ha ha ha ha... to jsem vás dostal, že jo? No ale teďka už chvilku vážně. Tady pán v modrém saku by chtěl slyšet něco o tom, co a jak se v Hospital Tycoonu staví. Jo, chtít můžete, ha ha. Ne, dělám si legraci, řeknu vám to. Můžete stavět na velkým prostoru různý místnosti, třeba 8x8 čtverečků, nebo 8x12, nebo 12x12. Ne, táhnout kurzorem nejde. Ale je tu jiná super mega fíčurka: všechny místnosti se tvoří stejně a podle toho, jaký přístroje do nich nasázíte, se určí, jestli je to operační sál, ordinace nebo třeba toalety. Bomba, ne? Já vím, za chvíli vás už asi nebude bavit v dost nešikovným ovládání rozesazovat lavičky, automaty na kafe, plakáty, květináče a deset milionů dalších naprosto nezbytnejch minivěciček. A ještě horší to bude s mikromanagementem personálu, protože ten se dělí na spoustu různejch povolání a vy musíte inženýry, patology, chirurgy, uklízeče a jiný makáče v každý misi kampaně zase znova nabírat a hlídat, aby dělali, co maj'. Takže těžko stihnete ještě po simsovsku zadávat, kdo se s kým má poprat nebo políbit, zvlášt když je to nejbolavější místo celýho interface. Že už dlouho kritizuju? Ale přece by vám tyhle prkotiny nevadily, vždyť ta hra je tak neuvěřitelně, parádně, bombasticky vtipná! Vtipná, rozumíte?
Už bych měl přeskočit do dalšího odstavce, ale z režie mi zrovna přišla zpráva, že jestli tenhle nezakončím pořádným cliffhangerem, tak mě vymění. Takže pozor, dámy a pánové, v příštím odstavci někdo ZEMŘE! Nashledanou za dva řádky...

Oběti golfového šílenství a různí jiní nemocní

Pamatujete si ještě ten vtip s těma rajčatama? Ten byl boží, že jo? A helejte, já znám ještě jeden podobnej, to se nasmějete. Tak teda zase po silnici jdou, ale tentokrát ne rajčata, ale sušenky, jo? Dvě sušenky jdou po silnici, no a jednu zas přejede auto, to je stejný jako minule. No a ta druhá se na ní otočí a říká: "Co drobíš?" Ha ha ha, není to bezvadný? No, možná to není tak bezvadný, jako ty fóry s nemocema v Hospital Tycoonu. Autoři se fakticky rozjeli, takže neléčíte pacienty s blbou angínou nebo zlomenýma hnátama. Kdepak. Do špitálu tu zavítaj lidi s explozivním kašlem, oběti golfovýho šílenství s míčkem zaraženým v oku a holí omotanou kolem krku, lykantropové, týpci, co vibrují jako mobilní telefony, zelektrizovaný kluci a holky, co si špatně otočili vypínač, když měnili žárovku, anebo nafouklí pánové (i dámy), co kudy chodí, tudy prdí. Fakt. A ještě se tomu smějou. Roztomile nadabovaný hýkání, chechtání, vytí a ječení pacientů vás zaručeně zbaví špatnejch sousedů. Vlastně: zbaví vás všech sousedů a kdo ví, třeba i sluchu. Ha ha ha..
Slibovali jsme si, že někdo v tomhle odstavci zemře. Jo, tak pokud vám to nedošlo, tak ta sušenka, co jí přejelo to auto, tak potom umřela, protože rozjetý sušenky v nemocnici nepřijímají. Ha ha. No ale k vážnějším věcem. Vyskytly se tu hlasy, že je těch chorob málo, že je celá hra moc jednoduchá, ovládání blbý, animace otravný, grafika špatná, dabing katastrofální, hudba hotelová a že ňákej Theme Hospital byl delší, hratelnější i vtipnější. Tak těm nevěřte, vůbec neví, co povídaj'. Garantuju vám, že je Hospital Tycoon úplně stejně vtipnej a k dokonalosti dotaženej, jako tahle recenze, vlastně možná ještě víc, protože v týhle recenzi nejsou žádný vystresovaný zombáci, ha ha.
Mimochodem, teď mě napad dobrej fór. Poslouchejte - šli dva vystresovaný zombáci po silnici a... prostřední upad, ha ha ha ha ha!