pokračování článku ještě nějaké info o rct3

8. září 2007 v 8:14 | Mich@l |  Roller Coaster Tycoon 3
•Jakou kameru zvolit?
Aby vám práce s kamerou sedla co možná nejlépe, máte na výběr hned ze čtyř různých režimů. Asi nejkompaktnější je "Normal" kamera, která umožňuje volnou rotaci kolem osy a zoomování. Úhel pohledu je standardně fixní, ale dá se pomocí stisknutého kolečka myši měnit. V momentě, kdy kolečko uvolníte, úhel se zase automaticky vrátí do své výchozí pozice.

Pro zaryté nepřátele 3D kamery je přichystána "isometric" kamera. Ta ve své podstatě napodobuje pohled, který znáte z 2D strategií. Úhel pohledu je tomu tedy přizpůsoben a nedá se vůbec měnit. Otáčení pohledu je možné jen po 90° stupních, přičemž volně se dá s kamerou jen zoomovat. Úplným opakem je "Freelook" kamera, jenž nemá prakticky žádné omezení. Skrze kolečko myšky zoomujete a přes pravé tlačítko zase rotujete kolem dokola či libovolně měníte úhel pohledu. Poslední možností je "Advanced" kamera, jenž je vylepšenou variantou "Normal" kamery. Rozdíl spočívá v tom, že úhel pohledu se automaticky mění s tím, jak v mapě zoomujete.

imagebam.com imagebam.com imagebam.com

Zbrusu novou možností, kterou vám umožňuje právě 3D engine, je i zkoušení vašich atrakcí, zejména horských drah, z pohledu první nebo třetí osoby. Díky této volbě si plně vychutnáte jízdu na vašich tratích přesně tak, jak ji zažívají návštěvníci parku (obrázek). Nejvíce efektní je asi posadit se na místo cestujícího a sledovat to samé, co ostatní. Nebo si pohled oddálit a pozorovat, jak lidé zděšeně ječí při průjezdu zvláště vypečenými úseky vámi vymyšlenéí horské dráhy. Je ale nutné dodat, že tato 3D kamera není ničím převratným, neboť ji obsahoval už Theme Park World z roku 1999.

•Nepřehlédnutelné nedostatky
Jak jsem již naznačil, 3D grafika RCT3 má kromě přínosů také své stinné stránky. Zatímco z dálky působí třírozměrné objekty a postavičky lidí velmi pěkně, při pořádném přiblížení vyniknou veškeré nedostatky. Atrakce nejsou zas až tak detailní a postavičky návštěvníků se skládají jen z naprosto nejnutnějšího počtu polygonů. Pokud tedy překousnete skutečnost, že jsou všichni návštěvníci parku v podstatě hranatí, je to v pořádku. V opačném případě je to docela problém.

Střídání dne a noci je určitě chvályhodná záležitost, zvláště když bylo pamatováno na postupné přibývání a ubývání světla mezi dnem a nocí. Díky tomu jsou ve hře přítomny pohyblivé stíny všech objektů, které mění svojí polohu v závislosti na denní době. To znamená, že v ranních hodinách jsou stíny dlouhé a natočené směrem k západu, kolem poledne se zkracují a k večeru se zase prodlužují k východu. Všechno by bylo fajn, jen kdyby jeden den netrval tak krátkou dobu.

Na mně tedy neustále se měnící stíny působily velmi rušivě. A ještě jsem se nezmínil o tom, že zvláště ty ranní a večerní jsou až odporně kostrbaté i na nejvyšší stupeň vyhlazování. Nastavení grafiky sice umožňuje stíny úplně vypnout, jenže pak celkové vzezření ztrácí na atraktivnosti a není to zkrátka ono. Možná by to vyřešila volba, která by umožňovala zapnutí jen jednoduchých nepohyblivých stínů, ale nic takového tu bohužel nenajdete.

Dalším problém vidím v občasném vzájemném prolínání. K tomuto jevu dochází hlavně mezi návštěvníky parku a různými objekty. Není tedy problém spatřit, jak například VIP host suše projde skrz na skrz 10-ti lavičkami, kterými si zkrátí cestu k atrakcím (právě dnes vyšel první patch, který podle readme řadu vlastností hry vylepšuje - pozn.ed.).

imagebam.com imagebam.com imagebam.com

Pochválit ale musím grafickou rozmanitost herních scénářů hlavní kampaně. Opravdu se dá říci, že co mise, to úplně jiná krajina. Vyskytuje se zde několik tématických oblastí od zelených ploch, přes poušť, hory, sci-fi krajinu až po opuštěné ostrovy zasazené doprostřed oceánu. Stále je tedy co pozorovat a obdivovat, což je jenom dobře.

•Postačí průměrná sestava?
Hardwarové nároky se nezdají být nijak krvavé, protože rozběhnout RCT3 lze i na 4 roky staré sestavě. Ovšem spustit hru je jedna věc a pohodlně jí hrát zase druhá. Já jsem RCT3 hrál na počítači Athlon 2200+, 512 MB DDR s GF Ti4400 s nastavením vyšších detailů v 1024x768 celkem obstojně, ale drobným problémkům, jsem se nevyhnul ani já. Nevím, jestli to bylo způsobeno nedokonalým enginem nebo byl problém pouze v mém počítači, ale hra se mi neustále jednou až dvakrát do minuty jemně kousala. I když jsem stáhl detaily a rozlišení na úplné minimum, jev se vyskytoval i nadále. Možná to ale bylo způsobeno tím, že můj počítač je vybaven kartou NVIDIA a jelikož úvodní logo marketingové hlásá, že RCT3 je designován primárně pro karty značky ATI, kdo ví, co v tom vězí ;) Za zmínku ještě stojí, že hru lze hrát kromě celoobrazovkového režimu také v okně, což potěší hlavně ty, kteří potřebují mít současně spuštěno více aplikací najednou.

•Závěr
Jelikož jsem od třetího pokračování Rollercoaster Tycoonu neočekával žádné zázraky a spíše se obával nejhoršího, nemohu říci, že bych byl zklamán. Navíc jsem toho názoru, že přechod do trojrozměrné grafiky byla nutnost, jak udržet tuto sérii při životě. I když má vizuální zpracování jisté mouchy, ostudu myslím neudělalo. Jinak se jedná o stále zábavnou záležitost, která je nyní okořeněna o nové možnosti spojené hlavně s využíváním 3D kamery. Originalita prvního dílu je však už nenávratně ta tam.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa


Komentáře

1 iwushka iwushka | Web | 8. září 2007 v 11:11 | Reagovat

ahojky sonb na mém blogu začal tak si začni shánět hlásky....hodně štěstí...

2 Lilinka Lilinka | Web | 9. září 2007 v 21:22 | Reagovat

na mem blogu je rychlovka beru 2 tak se ponahlej

3 iwushka iwushka | Web | 14. září 2007 v 17:40 | Reagovat

ahojky postoupil/a si do druhého kola sonb u mě ...tak si začínej shánět hlásky...;)

4 David David | E-mail | 21. prosince 2013 v 11:47 | Reagovat

ahoj potřeboval bych poradit jak zrušit ve volné hře neomezené peníze a nastavit si tam svou vlastní částku děkuji

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama