Září 2007

pokračování článku ještě nějaké info o rct3

8. září 2007 v 8:14 | Mich@l |  Roller Coaster Tycoon 3
•Jakou kameru zvolit?
Aby vám práce s kamerou sedla co možná nejlépe, máte na výběr hned ze čtyř různých režimů. Asi nejkompaktnější je "Normal" kamera, která umožňuje volnou rotaci kolem osy a zoomování. Úhel pohledu je standardně fixní, ale dá se pomocí stisknutého kolečka myši měnit. V momentě, kdy kolečko uvolníte, úhel se zase automaticky vrátí do své výchozí pozice.

Pro zaryté nepřátele 3D kamery je přichystána "isometric" kamera. Ta ve své podstatě napodobuje pohled, který znáte z 2D strategií. Úhel pohledu je tomu tedy přizpůsoben a nedá se vůbec měnit. Otáčení pohledu je možné jen po 90° stupních, přičemž volně se dá s kamerou jen zoomovat. Úplným opakem je "Freelook" kamera, jenž nemá prakticky žádné omezení. Skrze kolečko myšky zoomujete a přes pravé tlačítko zase rotujete kolem dokola či libovolně měníte úhel pohledu. Poslední možností je "Advanced" kamera, jenž je vylepšenou variantou "Normal" kamery. Rozdíl spočívá v tom, že úhel pohledu se automaticky mění s tím, jak v mapě zoomujete.

imagebam.com imagebam.com imagebam.com

Zbrusu novou možností, kterou vám umožňuje právě 3D engine, je i zkoušení vašich atrakcí, zejména horských drah, z pohledu první nebo třetí osoby. Díky této volbě si plně vychutnáte jízdu na vašich tratích přesně tak, jak ji zažívají návštěvníci parku (obrázek). Nejvíce efektní je asi posadit se na místo cestujícího a sledovat to samé, co ostatní. Nebo si pohled oddálit a pozorovat, jak lidé zděšeně ječí při průjezdu zvláště vypečenými úseky vámi vymyšlenéí horské dráhy. Je ale nutné dodat, že tato 3D kamera není ničím převratným, neboť ji obsahoval už Theme Park World z roku 1999.

Ještě nějaké info o rct3

8. září 2007 v 8:13 | Mich@l |  Roller Coaster Tycoon 3
Už více než 5 let uplynulo od vydání komečně úspěšné hry Rollercoaster Tycoon z dílny fenomenálního Chrise Sawyera. V roce 2002 pak následoval druhý díl, který ale kvůli malému množství změn a skoro stejné grafice nezaznamenal zas až takový ohlas mezi hráči, i když se prodával stejně dobře. Logicky vzato měla nastalá situace dvě možná řešení. Buď se mohla dát celá série RCT k ledu nebo udělat třetí pokračování, které by ale přineslo markantnější změny než posledně. Jelikož čtete tyto řádky, je vám asi jasné, že zvítězila druhá možnost. Nutno ovšem dodat, že Rollercoaster Tycoon 3 (dále už jen RCT3) tentokrát vyrobila firma Frontier Developments známá díky Elite. Tvůrce předchozích dílů Chris Sawyer s nynějšími autory však úzce spolupracoval, resp. dohlížel na ně a poskytoval konzultace.

•Kariéra ředitele zábavního parku
A co vám tedy inovovaný RCT3 vlastně přináší? Předně je to zachovalý herní systém, jenž se v zásadě nijak nezměnil. Stále jste totiž stavěni do role ředitele zábavního parku, který zajišťuje jeho rozvoj a údržbu. Je třeba budovat a vynalézat nové atrakce, starat se o pohodlí a zábavu návštěvníků či dirigovat své zaměstnance. Vaše snažení většinou komplikuje omezený finanční rozpočet a svou roli sehrávají i různé faktory, které jsou předmětem jednotlivých scénářů.

Nejatraktivnější herní volbou RCT3 je zcela jistě mód kariéry, kde na vás čeká 18 samostatných scénářů. Jako obvykle je část misí přístupná hned od začátku a další se odemknou dohráním těch předchozích. Docela zajímavě je řešena volba obtížnosti. Scénáře totiž nejsou členěné na lehké nebo těžké a to z toho důvodu, že každý z nich se dá dohrát hned třemi různými způsoby.

imagebam.com imagebam.com imagebam.com

V případě, že například splníte minimální požadavky scénáře, máte možnost scénář vítězně ukončit. Když se na to ale cítíte, můžete v rozehrané misi pokračovat a pokusit se splnit následující požadavky odpovídající střední nebo obtížné úrovni. Vtip je tedy v tom, že ve stejném scénáři si na své přijdou jak začátečníci, tak ostřílení hráči. Každý z nich si splní to, na co má a dle svého uvážení poté přikročí k pokročilejším misím.

Ještě nějaké info o Soakedu!

8. září 2007 v 8:08 | Mich@l |  Roller Coaster Tycoon 3: Soaked!
Vloni na podzim se světu představilo již třetí pokračování velmi úspěšné budovatelské série Rollercoaster Tycoon (recenze) s námětem zábavních parků a stejně jako předchozí díly není ani tento ochuzen o rozšíření v podobě datadisku. Načasování toho prvního na začátek léta není náhodou, neboť se nese ve znamení vodních atrakcí a i byl proto pojmenován výstižně "Soaked". Možná namítnete, že přídavek Marine Mania ke hře Zoo Tycoon už nabídl to samé a s podobnou náplní se brzy přihasí i hra s názvem Marine Park Empire, ale skutečnost je trochu jiná. Zatímco zmíněné tituly jsou postaveny na budování akvárií či nádrží, kde se chovají různí živočichové, RCT3 Soaked je především o plaveckých bazénech, tobogánech a dalších vodních radovánkách pro zástupce rodu homo sapiens.

•Mokrá kampaň
Herní náplň datadisku tvoří nová oddělená kampaň s devíti misemi (v původní hře jich bylo osmnáct). Všechny scénáře obsahují tématické mapy představující například různé ostrovy zasazené do vodní plochy, pouštní oázu, městský park nebo variaci na způsob Lochnesského jezera. Nikdy nezačínáte jen s prázdnou plochou, vždy je k dispozici buď část rozestavěného parku či velká scenérie, která dává jasnou představu, v jakém stylu by mělo být vaše zábavní centrum vystavěno.

Úkoly jsou vesměs obdobné jako v základní hře, což znamená dosáhnout třeba určitého počtu návštěvníků, měsíčních příjmů či celkové ceny parku za pevně dané období apod. Nechybí ani návštěvy různě přísných VIP hostů, kterým se musí váš park zalíbit. Někteří z nich nyní vyžadují přítomnost plaveckého bazénu či koupaliště, čímž vás autoři nenápadně nutí používat nově zakomponované herní prvky.

imagebam.com imagebam.com imagebam.com

V průběhu kampaně jsou novinkou speciální výzvy s volitelnými úkoly. Záleží čistě jen na vás, jestli je přijmete nebo ne, ale určitě se vyplatí věnovat jim svou pozornost. Když vám například městská rada poskytne rozsáhlou marketingovou podporu za to, že zkrášlíte město během jednoho měsíce květinami, je to myslím velmi zajímavá nabídka. Podobně jako když se majetný šejk rozhodne vyplatit bohatou odměnu v případě, že budou postaveny další zábavní atrakce zapadající do stylu jeho paláce.

Roller coaster tycoon 3 Wild!

4. září 2007 v 15:00 | Mich@l |  Roller Coaster Tycoon 3: Wild!
Po úspěšném "ušplouchaném" rozšíření Soaked! z letošního léta se nyní na pulty obchodů dostává druhý oficiální přídavek pro Rollercoaster Tycoon 3 od britských vývojářů Frontier Developments. Již jeho název Wild! silně evokuje samotnou náplň, tedy kombinaci zdánlivě dosti šílenou - pobíhající divokou zvěř, kolosální horské dráhy a všudepřítomné davy návštěvníků. To bude ale jízda!

•Safari mezi horskými drahami
Pokud vám připadalo, že si snad v úvodu dělám legraci, není tomu tak - Wild! skutečně do hry, která je od nepaměti o budování prosperujícího zábavního parku a která udělala z Chrise Sawyera miliardáře, vnáší živá zvířata z masa a kostí. Nikoli však nějaké tématické zvířecí atrakce, jak by se mohlo zdát, ale hned 20 rozličných druhů čítajících například nosorožce, žirafy, slony, gorily, pštrose, lvy, pandy… Aby divoká zvěř nepobíhala jen tak svévolně po vašem parku, musíte jim vytyčit výběhy. Jsou na výběr celkem tři druhy oplocení - dřevěné, železné a elektrické - přičemž každé zvíře vyžaduje jiný druh ohrazení svého teritoria. Není tedy zrovna rozumné oddělovat nosorožce od návštěvníků pouhými dřevěnými plaňkami :)

Přítomnost výběhů divoké zvěře, tedy poměrně neobvyklé věci v rámci celé RCT série, je překvapivě zajímavým zpestřením a její implementace do hry naštěstí není násilná. Podobně jako u předchozího rozšíření vám tvůrci nabízí dvě nové ikonky, pod nimiž se skrývají veškeré nástroje potřebné pro vybudování safari. Konkrétně se jedná o již zmiňované výběhy a také zvířata.

imagebam.com imagebam.com imagebam.com

Nabídnuta je vám možnost vybavování výběhů, ta je ale, nutno říci, velmi chudá. Dá se totiž vybrat pouze z 6 různých druhů přístřešků a několika málo hraček. Nic víc, žádné puntíčkářské vybavování známé ze série Zoo Tycoon se tady nekoná. Můžete to vnímat jako nedostatek, ale zjevně se jedná o koncepční rozhodnutí. RCT3 je totiž především o zábavě a přílišné encyklopedické zpracování by spíš ubíralo na skvělé hratelnosti, nicméně pro milovníky všelijakých úprav atrakcí zde přeci jen nějaké detailnější možnosti být mohly.